fredag 25 januari 2013

Hjälm i Airex

När vi fick veta att vi längre fram under höstterminen skulle göra en hjälm i Airex började idéerna snurra och jag insåg att jag i alla fall ville ha en hjälm från ett spel. Jag var mest inne på Skyrim, och landade till slut på att göra min version av en Ebony-hjälm. Nedan är resultatet.




Airex är ett material som jag inte hade stött på tidigare när vi började med detta projekt, men som jag nu älskar att arbeta med. Det är ett skummaterial som är fast tills du värmer det, då blir det mjukt och följsamt och du kan forma det och till och med stretcha det lite. Mycket användbart.

Så denna hjälm är byggd i airex och sedan spacklad, slipad, målad och det är grafit som fått den att se mest metallisk ut som sista touch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar